menu

Onze stad word steeds verrassender

‘Hey Breda’ nodigt iedereen uit ambities van de stad waar te maken.

Aanpak 1

De Vitale Stad: Een compleet en bijzonder aanbod

Het voortdurend vergroten van de aantrekkingskracht van Breda is een economisch speerpunt waarbij gemeente, citymarketing, onderwijs en ondernemers intensief samenwerken. De basis voor een goed vestigingsklimaat is de kwaliteit van het woon en leefklimaat. Om te kunnen voldoen aan wensen van (toekomstige) Bredanaars wordt rekening gehouden met opvattingen van talenten waarop het bedrijfsleven draait. Er is ruim aandacht voor beleving en de juiste mix van horeca, detailhandel, erfgoed en cultuur. Lees meer

Aanpak 2

Unieke stad met beleving

Hier komen wensen van talenten en bezoekers prachtig samen. Een levendige stad, met verrassende plekken en evenementen, die verleidt, boeit en bindt. Waar mensen graag komen en (ver)blijven. Door het Bredase Nassauverleden beter te verbeelden, de omringende natuur te omarmen, beleving langs en op het water te versterken wordt Breda ook in internationale context aantrekkelijker. Lees meer

Aanpak 3

Gastvrij en creatief

De (binnen)stad als living lab voor talenten; de buitenruimte als etalage en podium. In Breda wordt vernieuwing en creativiteit zichtbaar onderdeel van beleving. Door bijzondere evenementen, tentoonstellingen en culturele festivals laat Breda haar gastvrije en creatieve karakter zien. Bredase gastvrijheid wordt een begrip, ook internationaal zijn we zichtbaar. We stimuleren meerdaagse bezoeken en verleiden daarbij ook de zakelijke toerist. Met smart city toepassingen versterken we de beleving en gastvrijheid. Lees meer

‘Hey Breda’ nodigt iedereen uit ambities van de stad waar te maken.